RESPONSIVE WEB DESIGN

Responsive Web Design by JUST IN TIME

2012 ΕΝΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ ΕΤΟΣ

Για πρώτη φορά, από την εποχή που οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές και το διαδίκτυο μπήκαν στη ζωή μας (πριν 11 χρόνια) συναντούμε το φαινόμενο της μείωσης των πωλήσεων τους σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Από το 2001 και μετά, pcs, laptops κλπ ηλεκτρονικές συσκευές, αναμένεται να έχουν μικρότερο ποσοστό πωλήσεων από αυτό του έτους που πέρασε.
Αυτό οδήγησε τους άμεσα εμπλεκόμενους να ξεκινήσουν έρευνες που θα απαντήσουν στο ερώτημα – γιατί ο κόσμος σταμάτησε να αγοράζει με τον ίδιο ζήλο ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Η απάντηση ήταν σαφής.

Με την δεδομένη αύξηση των πωλήσεων σε άλλου τύπου συσκευές όπως tablets, smartphones και την στροφή των χρηστών του διαδικτύου σε αυτές, ήταν λογικό η πίτα να μοιραστεί καλύτερα.
To πρόβλημα που δημιουργήθηκε από αυτή την νέα τάση, ήταν πως οι ιστοσελίδες δεν ήταν προσαρμοσμένες σε αυτά τα νέα δεδομένα, η αναπαραγωγή τους από τέτοιου είδους συσκευές ήταν λάθος και η πλοήγησή τους σε αυτές δύσκολη.
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα, την γέννηση του όρου « Responsive Web Design »

“ Τώρα, περισσότερο από ποτέ, σχεδιάζουμε το έργο να προορίζεται να είναι ορατό κατά μήκος διαφορετικών εμπειριών. Ο responsive σχεδιασμός ιστοσελίδων μας προσφέρει μια πορεία προς τα εμπρός, επιτέλους, που μας επιτρέπει να σχεδιάζουμε για την άμπωτη και τη ροή των πραγμάτων. ”

Πηγή: Ethan Marcotte, συγγραφέας του Responsive Web Design

ΗΤΑΝ ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΟ, ΤΟ 2013 ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΕΤΟΣ RESPONSIVE

Τι είναι το Responsive Web Design?

Ο όρος Responsive Web Design μεταφράζεται και σαν συμβατός, ανταποκρίσιμος σχεδιασμός. Με απλά λόγια θα το ορίζαμε στο διαδίκτυο, σαν την διαδικασία σχεδιασμού και κατασκευής ιστοτόπων προσαρμοσμένη δυναμικά (on the fly) σε κάθε διάσταση και προσανατολισμό οθόνης (orientation), με σκοπό την καλύτερη δυνατή πλοήγηση των χρηστών. Στην ουσία το website προσαρμόζεται αυτόματα με βάση την ανάλυση οθόνης του χρήστη ανεξάρτητα συσκευής. Επίσης, εκτος από την ανάλυση της οθόνης, το responsive web design λαμβάνει σοβαρά υπόψην και τον προσανατολισμό (orientation). Για παράδειγμα σε μία tablet συσκευή, ο ιστότοπος προσαρμόζεται ανάλογα με τον τρόπο που την κρατάμε. Αλλιώς θα δείτε την σελίδα εάν έχετε το tablet σε οριζόντια θέση (landscape) Και αλλιώς σε κάθετη (portrait). Με αυτόν τον τρόπο δίνουμε την δυνατότητα μιας γρήγορης και ευέλικτης εμπειρίας σε όλους τους τύπους χρηστών ανεξάρτητα με τι συσκευή χρησιμοποιούν.

Γιατί?

Όπως αναφέραμε και προηγουμένως, η αύξηση της χρήσης κινητών συσκευών είναι ραγδαία.
Το 2016 καταγράφηκε σαν η πρώτη χρονιά που οι αναζητήσεις μέσω κινητών συσκευών ξεπέρασαν αυτές που γίνονται μέσω desktop και η τάση αυτή αναμένεται να συνεχίσει με αυξητική πρόοδο. Μερικά χρήσιμα Στατιστικά στοιχεία:

hero-overview-new Πάνω από 55% των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου συνδέονται μέσω κινητών συσκευών.
hero-overview-new Οι Έλληνες χρησιμοποιούν κατά μέσω όρο 2,1 συσκευές για να πλοηγηθούν στο διαδίκτυο. Δηλαδή κάθε Έλληνας έχει 2 + συσκευές για την πλοήγησή του όπως tablets, smartphones, smart tvs, κονσόλες παιχνιδιών κλπ.
hero-overview-new Οι πωλήσεις των tablets αναμένεται να ξεπεράσουν τα 100 εκατομύρια για φέτος.
hero-overview-new Παγκοσμίως οι χρήστες των κινητών συσκευών έχουν φτάσει στο τρομακτικό ποσοστό του 70%.
hero-overview-new Στην Ελλάδα το 40% περίπου χρησιμοποιεί smartphones, το 136% κινητά τηλέφωνα. Ανά 100 άτομα αντιστοιχούν 117 συνδρομές κινητής τηλεφωνίας.
hero-overview-new Πάνω από το 45% των Ελλήνων χρηστών έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο μέσω τηλεφώνου. Το 55% αφορά ηλικίες 10-24 ετών.

Είναι εύλογο λοιπόν, πως πάνω από 1.000.000 οθόνες είναι έτοιμες να μας υποδεχθούν και είναι σαφές πως η λύση είναι να αποκτήσετε μία εταιρική σελίδα στο διαδίκτυο που να λειτουργεί σωστά σε όλου του τύπου συσκευές.

ΚΑΝΤΕ ΤΩΡΑ ΕΛΕΓΧΟ ΑΝ ΟΙ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΙΚΕΣ ΠΡΟΣ ΚΙΝΗΤΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ
ΕΔΩ

Πλεονεκτήματα

Τον Απρίλιο του 2015 η google , με βάση όλες τις αυτές τις νέες τάσεις της αγοράς, προχώρησε στην αναβάθμιση του αλγορίθμου της (mobilegeddon), ο οποίος είναι και ο υπεύθυνος για την αναγνωρισιμότητα και τη θέση κατάταξης ενός website, στα οργανικά της αποτελέσματα (ranking). Όπως όλοι γνωρίζουμε η συγκεκριμένη εταιρεία ειναι αυτή που θέτει του κανόνες και τα standards του διαδικτύου. Θεωρεί πως για να είναι ένα site ψηλά στη μηχανή αναζήτησης πρέπει να πληρεί όλες αυτές τις προυποθέσεις που έχει θέσει, έτσι ώστε να επιτυγχάνει την καλύτερη και ευκολότερη πλοήγηση των πελατών της.
Πρέπει όλα τα websites να είναι πολύ φιλικά προς τους χρήστες, έτσι ώστε κατά την πλοήγησή τους να βρίσκουν την πληροφορία που θέλουν με τα λιγότερα κλικ, ανεξάρτητα με τι συσκευή χρησιμοποιούν (mobile friendly).
Εάν η ιστοσελίδα σας πληρεί όλες αυτές τις προυποθέσεις, θα είναι σίγουρα πιο ψηλά στην κατάταξη της ως προς τις μηχανές αναζήτησης και φυσικά πιο αποτελεσματικές προς τις πωλήσεις τους.
Τα σωστά προσαρμοσμένα websites έχουν διπλάσια απόδοση ώς προς τις πωλήσεις τους και αυτό διότι πάνω από το 67% των χρηστών – καταναλωτών θα κάνει μία επιθυμητή ενέργεια (conversion) σε έναν τέτοιο ιστότοπο.Αντίθετα, μόνο το 8% των χρηστών θα συνέχιζαν να χρησιμοποιούν έναν ιστότοπο που να μην ήταν προσαρμοσμένος σε κινητές συσκευές και το 25% θα ψάξουν για άλλα παρόμοιου αντικειμένου εργασιών websites, τα οποία θα ήταν Mobile friendly.
Όπως καταλαβαίνετε, εάν έχετε ένα website το οποίο δεν προσφέρει μία φιλική εμπειρία χρήσης και δεν πληρεί όλα τα standards που αναφέραμε παραπάνω, το πιο πιθανό είναι να οδηγήσει τους επισκέπτες του, σε ιστοσελίδες ανταγωνιστών. Στην ουσία μέσα από το site σας βρίσκουν πελάτες οι ανταγωνιστές σας.
Είναι λοιπόν αυτονόητο πως το responsive web design είναι απαραίτητο και καθοριστικό στοιχείο μια άρτιας ηλεκτρονικής παρουσίας και παίζει καθοριστικό παράγοντα για την αναγνωρισιμότητά του ως προς τις μηχανές αναζήτησης και σε προέκταση τις πωλήσεις σας.

Yiannis Zairis

Google Partner

ΚΑΛΩΣΗΡΘΑΤΕ ΣΕ ΕΝΑΝ ΠΙΟ RESPONSIVE ΚΟΣΜΟ

ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΤΕ ΝΑ ΣΤΕΛΝΕΤΕ ΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΣΑΣ ΣΕ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ

ΖΗΤΗΣΤΕ ΜΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΩΡΑ